תגובות רבות להחלטת ביה"ד בהאג: "החלטה אומללה"

    איתי גדסי No Comments on תגובות רבות להחלטת ביה"ד בהאג: "החלטה אומללה"

    תגובות רבות להחלטת בית הדין בהאג נגד ישראל; רוה"מ נתניהו: "גוף פוליטי ולא מוסד שיפוטי" | ח"כ האוזר: "החלטה אומללה אך צפויה" | ח"כ בנט: "בית היוצר של האנטישמיות המודרנית"

    צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90
    16:33
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on האם מותר להשתזף בשמש בשבת? תלוי במטרה | הלכה לשבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תגובות רבות במערכת הפוליטית ובכלל, להחלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג שאישר לתובעת הראשית פאטו בנסודה לפתוח בחקירה כנגד ישראל בחשד לפשעי מלחמה.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "היום הוכיח בית הדין פעם נוספת שהוא גוף פוליטי ולא מוסד שיפוטי. בית הדין מתעלם מפשעי המלחמה האמיתיים ובמקום זאת רודף אחר מדינת ישראל, מדינה בעלת משטר דמוקרטי איתן, המקדשת את שלטון החוק, ואינה חברה בבית הדין. בהחלטתו זו פגע בית הדין בזכותן של מדינות דמוקרטיות להגן על עצמן מפני טרור, ושיחק לידי גורמים החותרים תחת המאמצים להרחבת מעגל השלום. אנו נמשיך להגן בכל דרך על אזרחינו וחיילינו מפני רדיפה משפטית".

    בצה"ל הגיבו: "מצרים על החלטת בית הדין. עמדת המדינה שמדובר בהחלטה מוטה, בלתי-עניינית ונטולת סמכות. צה"ל ערוך לתת גיבוי וסיוע לחייליו ולמפקדיו, ככל שידרש כתוב במסמך התגובה".

    יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ צבי האוזר: "החלטת בית הדין בהאג היא החלטה אומללה אך צפויה. נתניהו כשל. הוא הבליג בזמן אמת על מאמצי הרשות הפלסטינית לקבל מעמד בבית הדין והעדיף לעצום עיניים כשהרשות הגישה את התביעה כנגד ישראל על פשעי מלחמה, במקום לנקוט בסנקציות משתקות שעמדו על הפרק. אכנס דיון דחוף של ועדת החוץ והבטחון ונדרוש תשובות מיידיות באשר לדרכי הפעולה שבכוונת ישראל לנקוט".

    שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד על החלטת בית הדין בהאג: "החלטת בין הדין בהאג היא החלטה פוליטית, לא משפטית. ישראל תדע להתמודד גם עם זה אבל צריך להבין, נתניהו נכשל כשאיפשר לפני מספר שנים לרשות הפלסטינית לפנות לבין הדין ולתבוע את ישראל. אז היה צריך להפעיל מנופים כלכליים, ביטחוניים ומדיניים כדי למנוע זאת, והדבר לא נעשה".

    "בית הדין בהאג הוא גוף פוליטי שנטפל לדמוקרטיות מתקדמות ומנסה להחלישן במקום לטפל בדיקטטורות בהן באמת נעשים פשעים נגד האנושות. גם את הקרב הזה ישראל יכולה לנצח. נדרשת מנהיגות חדשה".

    שר הביטחון לשעבר, יו"ר ימינה נפתלי בנט: "בית הדין בהאג הוכיח אתמול שוב שהוא בית היוצר של האנטישמיות המודרנית. למרות שהטיעונים מתחבאים מאחורי "הומאניות" ו"זכויות אדם", מאחוריהם עומדת רק אנטישמיות מזוקקת והתנכלות לעם היהודי".

    "בית הדין בהאג לא עושה צדק, הוא תומך בפוליטיקה ובאנטישמיות מודרנית, ונתייחס אליו ככזה. כשר הביטחון דאגתי לכך שאף חייל ואף מפקד בצה"ל לא יירתעו מלהגן על חיי עמם ומשפחתם בגלל הצביעות והשנאה בהאג, וכך נמשיך. מדינת ישראל וצה"ל ימשיכו להילחם בטרור כאילו אין האג ולהילחם בהאג כאילו אין טרור".



    0 תגובות